Háttér törlése gimpben (Bacground erasing)

 Az átlátszó háttérre általában sokszor szükség van, legyen szó videóról, animációról, vagy csak szimplán egy menő képről. Az ehhez szükséges szoftwerek pedig könnyen használhatóak. Én a Windows számítógépeken lévő Paintet és az ingyenesen letölthető Gimp 2.10-et szoktam használni (Bár lehet hogy amikor már ezt olvasod, már nem az). Na mindegy is, térjünk a lényegre!

Először is, készítsük el a képeket amikből majd dolgozni szeretnénk. Sose felejtsük el azt, hogy az utómunka mindig több szokot lenni ennél, bárhogyan is csináljuk. 

Én pl most ezt a két képet fogom felhasználni:



A Paintben először összeszerkesztem ezen a két képen Ágostont és Ákost, majd azokat a részeket amikre azt szeretném, hogy ne legyenek kiszínezem fehérrel (A zöld/kék háttér éppen emiatt praktikus ilyenkor).

Most jön a "nehezebb rész". Megnyitjuk a Gimppet, majd az imént elkészült munkánkat is a programmban:

Majd a jobb alsó sarokban, ahol a képünk piciben megjelenik, rámegyünk az egérrel a pici képre, majd jobb klikket nyomunk. A felugró opciók közül kiválasztjuk az "Alfa csatorna hozzáadása" opciót.

Majd felmegyünk a bal felső sarokba, ahol pedig az eszközöket láthatjuk. Itt van egy varázspálca ikon, a lényege az, hogy az egybefüggő részeket önmagától kijelöli, így nekünk nem kell feleslegesen maceráznunk vele:

Rávisszük a kurzort a kijelölendő területre, duplakatt, és a terület ki van jelölve. Ezután DELETE-t nyomunk a billentyűzeten. Ez alapján már az összes részt ki tudjuk jelölni és törölni:




Mivel a legutoljára letisztított rész kijelölve marad, ezért a kijelölést úgy tudjuk megszüntetni, hogy jobbklikket nyomunk a kijelölt felületen, és az alábbi opciót kiválasztjuk az itt látható útvonalon:




És kész is vagyunk! Íme egy kép aminek töröltük a hátterét. Innentől már csak exportálni kell. Biztosan vannak olyanok, akik csak erre voltak kíváncsiak, viszont ettől függetlenül itt még nem állok meg.
Én most ebből a képből egy "Művészi alkotást" fogok csinálni, és ezt is megmutatom hogy (Azt, hogy hogyan kell exportálni, a végén mutatom meg):

A bal legfelső saroban, ahol menteni is tudjuk a fájlt, a "Megnyitás" alatti "Megnyitás rétegként" opcióra rámegyünk, és kiválasztjuk a háttérnek kívánt képet:


Én most egy hosszúexpozíciós, sarkcsillagos képet fogok beszúrni. Jelenleg nem szeretném ide feltölteni, mert lusta vagyok hozzá. Képzeljétek el :) . Na mindegy, ha mindent jól csináltunk, ezt fogjuk látni:


Most a helyreigazítás jön. A szerszámok között rámegyünk a jobb felső sarokban lévő szerszámra, jobb klikket nyomunk rajta és kiválasztjuk a méretezés opciót:


És most pedig annyi jön, hogy szépen beméretezzük a képet a kívánt méretre, majd a jobb felső sarokban megjelenő ablakon rányomunk az "Átméretezés" nevű gombra:


És készen is vagyunk!


Természetesen én nem ezt a hátteret tettem be végezetül, hanem egy felhőtenegereset (amin alig kivehető felhőtenger vona). Most már csak exportálnunk kell. A bal felső sarokban (ahol van a mentés, megnyitás stb.) kiválasztjuk az exportálás másként opciót:

Miután rákattintottunk, megjelenik egy ablak, amiben a képeink vannak. Egyet kiválasztunk, majd rányomunk az "Exportálás"-ra. Nem mindegy, hogy a kép típusa mi. Ezután képtől függően ablak fog felugrani. PNG esetében egy olyan, ahol a minőségét tudjuk állítani a képnek (Ezt az értéket én mindig 100-ra szoktam állítani), JPG esetében egy olyan ablak, ahol én semmit nem szoktam állítani. Ott csak simán rámegyek az exportálásra. Ebből a célból érdemes egy másolatot csinálni valamelyik képről, és "Erre mentsd pls"-nek elnevezni (erre a képre exportáljuk rá a képünket). 
Ezután tegyük tálcára a gimppet, lehet még szükségünk lesz rá. Most már megnézhetjük a kész képünket hogy minden stimmel-e rajta. Természetesen ha nem olyan valami rajta, ahogyan szerettük volna, paintben javítani tudjuk a hibákat. 

Nos, szerintem ez a tutorial ennyi is lett volna. Nagyon szépen köszönöm annak aki elolvasta, remélem hasznára vált/válik :)

Ha valaki segítségre szorul, vagy valahol elakadt az nyugodtan írjon erre az e-mail címre:
Dandiaf95@gmail.com




























 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

FM Rádióadó házilag

Itt a nyár vége :(

Császtok!